בניית דף נחיתה

מדוע בניית דף נחיתה הכרחית עבורנו?

רובנו לא מקימים אתרים בלי סיבה. בדרך כלל יש לנו מטרה די מוגדרת: אנחנו רוצים למכור שירות מסויים, מוצר מסויים, מנוי כלשהוא ואפילו את עצמנו.

אחרי שאנחנו מקימים אתר אנחנו משתדלים להביא אליו כמה שיותר גולשים רלוונטיים וגם כאן חייבת להיות לנו מטרה כלשהיא: הרי אם הם ייכנסו לאתר וייצאו ממנו כמו שבאו אנחנו לא נפיק מהאתר שלנו שום תועלת! לכן בדרך כלל נרצה שהגולשים ייבצעו פעולה כזאת או אחרת – יירשמו לקבלת שירותים, ישאירו לנו פרטים כדי שנוכל לחזור אליהם, ייקנו מאיתנו מוצר, ישוו אצלנו מחירים וכדו'.

כדי שזה יקרה עלינו לבצע בניית דף נחיתה –  דף שאליו הגולשים מגיעים אחרי שהם לוחצים על פרסומות (בגוגל או באתרים שונים), על באנרים ואפילו על תוצאות החיפוש האורגאניות או על סרטון ביוטיוב. בדף זה, שבו הגולשים "נוחתים", הם אמורים לבצע את הפעולה בה אנו מעוניינים.

אבל זה לא נגמר כאן – חשוב להבין שכדי שהדף באמת יביא לנו תועלת ויגרום לגולשים לפעול הוא חייב להיות ממוקד מטרה, ברור, מעוצב נכון ומניע לפעולה. כדי לחדד את הנושא נבהיר שבניית דף נחיתה טוב בדרך כלל לא אמורה לכלול את כל המאפיינים של דף בית סטנדרטי  כגון מלל רב, לינקים שונים ומשונים לכל מיני אתרים, הסברים תדמיתיים ארוכים, מידע רב על מוצרים אחרים וכדו'. להפך – בניית דפי נחיתה אמורה להיות ממוקדת יותר, להבהיר לגולש בבהירות ובמהירות מה אתם יכולים לעשות בשבילו ולגרום לו להשאיר את פרטיו בטופס או ללחוץ על כפתור "קנה".

האם כל דף נחיתה מצליח להביא תוצאות?

שימו לב – גם אם ביצעתם בניית דף נחיתה שלכאורה עונה לקריטריונים שהוזכרו לעיל קיים סיכוי שרק מעטים מתוך הגולשים שיגיעו אליכם אכן ילחצו על כפתור הקנייה, יירשמו, ימלאו פרטים וכדו'. מספיק שהעיצוב יהיה מבלבל, מרגיז או לא ברור, הקריאה לפעולה לא תהיה משכנעת או שלא תדעו איך להציע ללקוחות שלכם את מה שהם מחפשים (או בכלל לא תבינו מה הם מחפשים) כדי שעמוד הנחיתה שלכם ייכשל כישלון חרוץ. למעשה אפילו דפי נחיתה שנראים מצויין וכתובים מצויין עלולים להיכשל אם ההצעה לא נכונה או לא אטרקטיבית.

כדי לשפר את המצב אתם צריכים קודם כל לבדוק מה המצב, כלומר מה יחס ההמרה של הדף שלכם.

מהו יחס המרה?

מדובר ביחס שבין מספר האנשים שמגיעים אליכם לדף הנחיתה לבין אלה שאכן מבצעים את הפעולה המבוקשת. אם היחס נמוך יחסית למה שניתן להשיג – סימן שבזבזתם כסף על בניית דף נחיתה שלא משיג עבורכם תוצאה מספקת. ניתן למדוד יחס המרה באמצעות מערכות סטטיסטיקה שנועדו לצורך זה (לדוגמא "גוגל אנליטיקס" החינמית), ואחרי שניתחתם את הנתונים והבנתם מה המצב זה הזמן לחשוב על שיפורים שיוכלו להגדיל את היחס ולהביא לכם יותר נרשמים, יותר קונים ויותר לקוחות פוטנציאליים.

איך ניתן לשפר דף נחיתה לא מוצלח?

על נקודה זאת עוד נרחיב בהמשך, בקצרה נאמר שהמפתח כאן הוא תהליך של בדיקה מתמדת של כל הפרמטרים (בעת בניית דפי הנחיתה וגם לאחר מכן) ושיפורים בהתאם. אם ניקח לדוגמא את הכותרת שמופיעה בדף נראה שלעיתים שינוי מזערי ביותר, אפילו של מילה בודדת, יכול להגדיל את יחס ההמרה. כדי לבדוק אם אכן ניתן להביא לשיפור יש לנסות ליצור שינוי בכותרת (בדוגמא זו) או בכל פרמטר אחר באתר, לבדוק את התוצאות ולפעול בהתאם.

בסופו של דבר אופטימיזציה של דף הנחיתה יכולה לשפר את התוצאות שתקבלו, להביא לניצול טוב יותר של תקציב הפרסום ולעלייה ברווחים. חשוב לזכור שבניית עמוד נחיתה יכולה לסייע לכם להשיג הרבה יותר לקוחות ולכן בהחלט שווה להשקיע בכך את המקסימום. מכאן הכל בידיים שלכם!

עיצוב דפי נחיתה

בעולם מתוחכם ועמוס גירויים רבים חושבים שעיצוב טוב הוא בהכרח עיצוב מתוחכם. אבל כשמדובר בבניית ועיצוב דפי נחיתה המצב שונה ולעיתים קרובות התחכום, העושר הצבעוני, התמונות המרהיבות והגרפיקה הייחודית עלולים לגרום לכם דווקא נזק.

מדוע?

כי לעיצוב דפי נחיתה יש מטרה מוגדרת – לגרום לגולש לבצע פעולה כגון הרשמה, מילוי טופס או רכישה. אם תסיחו את דעתו של הגולש מאותה פעולה ותפנו את תשומת ליבו לאלמנטים אחרים בדף אתם עלולים לאבד אותו לחלוטין.

לכן דפי נחיתה טובים הם לאו דווקא מתוחכמים מאוד. אין זה אומר שעיצוב עמוד הנחיתה חייב להיות משעמם – אבל הוא כן חייב להיות חד, ברור, יש יאמרו "נקי", ולכוון את העין של הגולש לעבר הפעולה שהוא אמור לבצע.

איך יוצרים עיצוב דפי נחיתה אפקטיבי?

  • מתאימים את עיצוב דף הנחיתה לגולש ולמוצר – כמו שאתם בוודאי יודעים צבעים מסויימים משדרים מסרים מסויימים, תמונות מסויימות ירשימו דווקא נשים או דווקא גברים ואלמנטים גרפיים ספציפיים יתקשרו טוב יותר למוצר שאתם מנסים למכור. לכן חשוב שתשבו ותגדירו מראש למי הדף פונה, מה הוא אמור לשדר ומהם האמצעים שיסייעו לכם להעביר את המסר המבוקש. אם אתם פונים לכמה קהלי יעד צרו כמה דפי נחיתה והתאימו אותם לכל אחת מהקבוצות אליהן אתם פונים.
  • דואגים לשים את שם ולוגו החברה – כדי שהלקוחות הפוטנציאליים יקשרו בין עיצוב דף הנחיתה לבין החברה שלכם.
  • ממקמים את כל האלמנטים בצורה נכונה – שימו כותרות ותכנים חשובים במקום שבו הגולשים יוכלו לראות אותם גם מבלי לגלול, מקמו טפסים וכפתורים באיזורים הנכונים כך שמבטו של הגולש ינוע לאלמנטים המרכזיים באופן אוטומאטי. לא יודעים כיצד ליצור עיצוב דף נחיתה שיגרום לגולש לבצע את הפעולה? התייעצו עם אנשים שכן יודעים, כגון מעצבים גרפיים ואנשי אינטרנט.
  • מעצבים את הטופס בדף באופן נכון וברור – טופס שבנוי בצורה לא נכונה עלול לגרום לכם להפסיד לקוחות. לכולנו קרה שהסתבכנו עם טופס יצירת קשר ועברנו לאתר הבא – אם גולש נאלץ להשקיע בכך יותר מידי זמן ומאמץ הוא מתייאש ועובר הלאה. לכן, בעת עיצוב דף נחיתה יש לוודא כי טופס יצירת הקשר יהיה מובלט וימשוך את תשומת לבו של הגולש.
  • נזהרים מעומס יתר – כמו שאמרנו, עומס יתר יוצר הסחת דעת ומסיט את הגולש מהמטרה האמיתי שלשמה הוא הגיע עד הלום.
  • מבצעים ביקורת תמידית ומתקנים את האתר בהתאם – גם אם יצרתם עיצוב דף נחיתה איכותי, תמיד יש מקום לשיפור. שימו לב – לפעמים שינוי קטן בצבעוניות, בתמונה או אפילו במיקום החץ יכול להגדיל את מספר ההמרות של דף הנחיתה שלכם.
  • פונים לאיש מקצוע בתחום – כולנו חכמים ונבונים אבל אין שום סיבה שנהפוך ל"סופרמנים" ונבצע את כל מכלול הפעולות הדרושות לשם בניית דף נחיתה בעצמנו! בשביל זה קיימים אנשי מקצוע שיכולים לעשות את העבודה טוב יותר מאיתנו ובזמן קצר יותר. אז נכון שלאנשי מקצוע צריך גם לשלם אבל בסופו של דבר התשלום הזה יכול לחסוך לנו זמן ותסכול, להביא לנו לקוחות ובקיצור – להחזיר את ההשקעה במהירות!!!
סגירת תפריט