מהו דף נחיתה?
דף נחיתה, המכונה גם "דף לכידת לידים" או "דף סחיטה" הוא דף אינטרנט שאליו מופנים מבקרים לאחר לחיצה על מודעה.
דף נחיתה משמש לאיסוף פרטי יצירת קשר ממבקרי האתר, כך שניתן יהיה לשווק להם מאוחר יותר בדוא"ל או בהודעת טקסט, או להציע מוצר בחינם תמורת כתובת דואר אלקטרוני.
בעלי אתרים משתמשים לעתים קרובות בדפי לכידת לידים כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהם. טופס לכידת הפניות באתר מאפשר להם לאסוף נתוני קשר של מבקר, ולאחר מכן ניתן להשתמש בהם ליצירת קמפיינים ממוקדים בדוא"ל.
אז כמו שאמרנו, דף נחיתה הוא דף אינטרנט עם תוכן במיוחד למבקרים על מנת להפוך אותם ללקוחות. בדרך כלל יש באתר של חברה דפים רבים, אשר לא כולם יעילים באותה מידה בהמרת מבקרים ללקוחות. דפי נחיתה מיועדים למטרה ספציפית זו. הם החזקים ביותר כאשר משתמשים בהם כדי ללכוד לידים או לייצר מכירות, אך ניתן להשתמש בהם גם כדי להניע שיחות מדיה חברתית או לאסוף משוב של לקוחות.
דף נחיתה הוא דף באתר שנועד לגרום למבקרים לפעול. בדרך כלל יש לה את הקריאה העיקרית לפעולה, כגון מילוי צורה של רכישת משהו, הנראה לעין.
מהם היתרונות בשימוש בדף נחיתה?
דף נחיתה נועד לגרום למבקרים לפעול. אם אתה משתמש בדף נחיתה, אתה אמור להיות מסוגל לעקוב אחר הביצועים שלו. אתה יכול להשתמש ב- Analytics כדי לראות את מספר המבקרים שהדף מקבל, כמה אחוזים מהמבקרים האלה לחצו על הקריאה שלך לפעולה, וכמה מהם השלימו את הפעולה הרצויה לך.
דף נחיתה בדרך כלל ממוקד יותר מאתר מכיוון שהוא בדרך כלל בעל מטרה אחת או מטרה אחת.
דף נחיתה צריך להיות הדף הראשון שמישהו רואה כשהוא מגיע לאתר שלך. כך מביאים אותם ומנסים להפוך אותם ללידים או לקונים. זהו גם הרושם הראשוני שאנשים יקבלו מהחברה שלך, ולכן היא צריכה להיות מספיק משכנעת כדי שירצו להישאר באתר למידע נוסף או לקנות משהו מיד.
איך בונים דף נחיתה ממיר?
חלק זה יתמקד במה שאתה צריך לדעת כשזה מגיע לבניית ממיר דפי נחיתה משלך.
המרכיב החשוב ביותר בדף נחיתה הוא העיצוב. הפריסה חייבת להיות מושכת ויזואלית וקל למשתמשים לנווט בה. אתה יכול להשתמש בכלים לבדיקת A/B או בחלופות זולות יותר כמו Keynote, PowerPoint או Canva על מנת לבדוק פריסות שונות ולראות איזו מהן מביאה ביצועים טובים יותר עם הקהל שלך.
כמו כן, חשוב שהתוכן בדף הנחיתה שלך יהיה רלוונטי ומרתק מספיק כך שמשתמשים יכולים להירשם כמנוי.
איך בוחרים תוכן המתאים לדף נחיתה
לדפי הנחיתה המוצלחים ביותר תהיה הצעה מדויקת, כותרת המושכת את העין ותמונה מרתקת.
דף נחיתה הוא כלי שיווקי שעוזר להביא לקוחות פוטנציאליים לדף הרצוי באתר. הוא משמש למטרות שיווק ויש לו מטרה אחת, שהיא לשכנע מבקרים לפעול.
אחד הגורמים החשובים ביותר בדפי נחיתה הוא תוכן. התוכן צריך להיות רלוונטי ומשכנע, כך שהמבקרים ירגישו שהם נאלצים לפעול לאחר קריאתו. כדי ליצור דף נחיתה טוב, עליך לדעת לאיזה סוג קהל אתה ממקד ולאחר מכן להשתמש בשפה ובהודעות המתאימות ביותר עבורו.
מדוע בניית דף נחיתה הכרחית עבורנו?
רובנו לא מקימים אתרים בלי סיבה. בדרך כלל יש לנו מטרה די מוגדרת: אנחנו רוצים למכור שירות מסויים, מוצר מסויים, מנוי כלשהוא ואפילו את עצמנו.
אחרי שאנחנו מקימים אתר אנחנו משתדלים להביא אליו כמה שיותר גולשים רלוונטיים וגם כאן חייבת להיות לנו מטרה כלשהיא: הרי אם הם ייכנסו לאתר וייצאו ממנו כמו שבאו אנחנו לא נפיק מהאתר שלנו שום תועלת! לכן בדרך כלל נרצה שהגולשים ייבצעו פעולה כזאת או אחרת – יירשמו לקבלת שירותים, ישאירו לנו פרטים כדי שנוכל לחזור אליהם, ייקנו מאיתנו מוצר, ישוו אצלנו מחירים וכדו'.
כדי שזה יקרה עלינו לבצע בניית דף נחיתה – דף שאליו הגולשים מגיעים אחרי שהם לוחצים על פרסומות (בגוגל או באתרים שונים), על באנרים ואפילו על תוצאות החיפוש האורגאניות או על סרטון ביוטיוב. בדף זה, שבו הגולשים "נוחתים", הם אמורים לבצע את הפעולה בה אנו מעוניינים.
אבל זה לא נגמר כאן – חשוב להבין שכדי שהדף באמת יביא לנו תועלת ויגרום לגולשים לפעול הוא חייב להיות ממוקד מטרה, ברור, מעוצב נכון ומניע לפעולה. כדי לחדד את הנושא נבהיר שבניית דף נחיתה טוב בדרך כלל לא אמורה לכלול את כל המאפיינים של דף בית סטנדרטי כגון מלל רב, לינקים שונים ומשונים לכל מיני אתרים, הסברים תדמיתיים ארוכים, מידע רב על מוצרים אחרים וכדו'. להפך – בניית דפי נחיתה אמורה להיות ממוקדת יותר, להבהיר לגולש בבהירות ובמהירות מה אתם יכולים לעשות בשבילו ולגרום לו להשאיר את פרטיו בטופס או ללחוץ על כפתור "קנה".
האם כל דף נחיתה מצליח להביא תוצאות?
שימו לב – גם אם ביצעתם בניית דף נחיתה שלכאורה עונה לקריטריונים שהוזכרו לעיל קיים סיכוי שרק מעטים מתוך הגולשים שיגיעו אליכם אכן ילחצו על כפתור הקנייה, יירשמו, ימלאו פרטים וכדו'. מספיק שהעיצוב יהיה מבלבל, מרגיז או לא ברור, הקריאה לפעולה לא תהיה משכנעת או שלא תדעו איך להציע ללקוחות שלכם את מה שהם מחפשים (או בכלל לא תבינו מה הם מחפשים) כדי שעמוד הנחיתה שלכם ייכשל כישלון חרוץ. למעשה אפילו דפי נחיתה שנראים מצויין וכתובים מצויין עלולים להיכשל אם ההצעה לא נכונה או לא אטרקטיבית.
כדי לשפר את המצב אתם צריכים קודם כל לבדוק מה המצב, כלומר מה יחס ההמרה של הדף שלכם.
מהו יחס המרה?
מדובר ביחס שבין מספר האנשים שמגיעים אליכם לדף הנחיתה לבין אלה שאכן מבצעים את הפעולה המבוקשת. אם היחס נמוך יחסית למה שניתן להשיג – סימן שבזבזתם כסף על בניית דף נחיתה שלא משיג עבורכם תוצאה מספקת. ניתן למדוד יחס המרה באמצעות מערכות סטטיסטיקה שנועדו לצורך זה (לדוגמא "גוגל אנליטיקס" החינמית), ואחרי שניתחתם את הנתונים והבנתם מה המצב זה הזמן לחשוב על שיפורים שיוכלו להגדיל את היחס ולהביא לכם יותר נרשמים, יותר קונים ויותר לקוחות פוטנציאליים.
איך ניתן לשפר דף נחיתה לא מוצלח?
על נקודה זאת עוד נרחיב בהמשך, בקצרה נאמר שהמפתח כאן הוא תהליך של בדיקה מתמדת של כל הפרמטרים (בעת בניית דפי הנחיתה וגם לאחר מכן) ושיפורים בהתאם. אם ניקח לדוגמא את הכותרת שמופיעה בדף נראה שלעיתים שינוי מזערי ביותר, אפילו של מילה בודדת, יכול להגדיל את יחס ההמרה. כדי לבדוק אם אכן ניתן להביא לשיפור יש לנסות ליצור שינוי בכותרת (בדוגמא זו) או בכל פרמטר אחר באתר, לבדוק את התוצאות ולפעול בהתאם.
בסופו של דבר אופטימיזציה של דף הנחיתה יכולה לשפר את התוצאות שתקבלו, להביא לניצול טוב יותר של תקציב הפרסום ולעלייה ברווחים. חשוב לזכור שבניית עמוד נחיתה יכולה לסייע לכם להשיג הרבה יותר לקוחות ולכן בהחלט שווה להשקיע בכך את המקסימום. מכאן הכל בידיים שלכם!
עיצוב דפי נחיתה
בעולם מתוחכם ועמוס גירויים רבים חושבים שעיצוב טוב הוא בהכרח עיצוב מתוחכם. אבל כשמדובר בבניית ועיצוב דפי נחיתה המצב שונה ולעיתים קרובות התחכום, העושר הצבעוני, התמונות המרהיבות והגרפיקה הייחודית עלולים לגרום לכם דווקא נזק.
מדוע?
כי לעיצוב דפי נחיתה יש מטרה מוגדרת – לגרום לגולש לבצע פעולה כגון הרשמה, מילוי טופס או רכישה. אם תסיחו את דעתו של הגולש מאותה פעולה ותפנו את תשומת ליבו לאלמנטים אחרים בדף אתם עלולים לאבד אותו לחלוטין.
לכן דפי נחיתה טובים הם לאו דווקא מתוחכמים מאוד. אין זה אומר שעיצוב עמוד הנחיתה חייב להיות משעמם – אבל הוא כן חייב להיות חד, ברור, יש יאמרו "נקי", ולכוון את העין של הגולש לעבר הפעולה שהוא אמור לבצע.
איך יוצרים עיצוב דפי נחיתה אפקטיבי?
- מתאימים את עיצוב דף הנחיתה לגולש ולמוצר – כמו שאתם בוודאי יודעים צבעים מסויימים משדרים מסרים מסויימים, תמונות מסויימות ירשימו דווקא נשים או דווקא גברים ואלמנטים גרפיים ספציפיים יתקשרו טוב יותר למוצר שאתם מנסים למכור. לכן חשוב שתשבו ותגדירו מראש למי הדף פונה, מה הוא אמור לשדר ומהם האמצעים שיסייעו לכם להעביר את המסר המבוקש. אם אתם פונים לכמה קהלי יעד צרו כמה דפי נחיתה והתאימו אותם לכל אחת מהקבוצות אליהן אתם פונים.
- דואגים לשים את שם ולוגו החברה – כדי שהלקוחות הפוטנציאליים יקשרו בין עיצוב דף הנחיתה לבין החברה שלכם.
- ממקמים את כל האלמנטים בצורה נכונה – שימו כותרות ותכנים חשובים במקום שבו הגולשים יוכלו לראות אותם גם מבלי לגלול, מקמו טפסים וכפתורים באיזורים הנכונים כך שמבטו של הגולש ינוע לאלמנטים המרכזיים באופן אוטומאטי. לא יודעים כיצד ליצור עיצוב דף נחיתה שיגרום לגולש לבצע את הפעולה? התייעצו עם אנשים שכן יודעים, כגון מעצבים גרפיים ואנשי אינטרנט.
- מעצבים את הטופס בדף באופן נכון וברור – טופס שבנוי בצורה לא נכונה עלול לגרום לכם להפסיד לקוחות. לכולנו קרה שהסתבכנו עם טופס יצירת קשר ועברנו לאתר הבא – אם גולש נאלץ להשקיע בכך יותר מידי זמן ומאמץ הוא מתייאש ועובר הלאה. לכן, בעת עיצוב דף נחיתה יש לוודא כי טופס יצירת הקשר יהיה מובלט וימשוך את תשומת לבו של הגולש.
- נזהרים מעומס יתר – כמו שאמרנו, עומס יתר יוצר הסחת דעת ומסיט את הגולש מהמטרה האמיתי שלשמה הוא הגיע עד הלום.
- מבצעים ביקורת תמידית ומתקנים את האתר בהתאם – גם אם יצרתם עיצוב דף נחיתה איכותי, תמיד יש מקום לשיפור. שימו לב – לפעמים שינוי קטן בצבעוניות, בתמונה או אפילו במיקום החץ יכול להגדיל את מספר ההמרות של דף הנחיתה שלכם.
- פונים לאיש מקצוע בתחום – כולנו חכמים ונבונים אבל אין שום סיבה שנהפוך ל"סופרמנים" ונבצע את כל מכלול הפעולות הדרושות לשם בניית דף נחיתה בעצמנו! בשביל זה קיימים אנשי מקצוע שיכולים לעשות את העבודה טוב יותר מאיתנו ובזמן קצר יותר. אז נכון שלאנשי מקצוע צריך גם לשלם אבל בסופו של דבר התשלום הזה יכול לחסוך לנו זמן ותסכול, להביא לנו לקוחות ובקיצור – להחזיר את ההשקעה במהירות!!!
דפי נחיתה הם ערוצי שיווק בעלי ערך אשר יכולים להועיל לכל סוג של עסק. בין אם אתה רוצה להגדיל את רשימת הלקוחות שלך או למכור מוצרים, דפי נחיתה הם דרך מצוינת למצוא לקוחות חדשים, ולהכיר לאנשים את המוצרים שלך.
דפי נחיתה מסייעים לך לבנות נאמנות של לקוחות ולהגדיל את הרווחים שלך על ידי התמקדות במטרה ספציפית לטווח קצר.
שלא כמו דף בית של אתר אינטרנט, אשר נועד בדרך כלל לספק סקירה כללית של העסק, דף נחיתה עסקי יעזור לך לבנות ולחזק את נאמנות הלקוחות ויגדיל את הרווחים שלך ע"י התמקדות במטרה ספציפית לטווח קצר.
כאשר אתה מגדיר דפי נחיתה עבור הקמפיינים הייחודיים, הקהלים, ואירועי קידום מכירות שלך, תוכל לספק לאנשים קריאה ברורה לפעולה, ולהקל עליהם לקנות את המוצרים שלך או להירשם לרשימה שלך.
קבע את המטרות שלך
לפני שתתחיל את בניית דף הנחיתה שלך, עליך לקבוע את מטרת הדף.
· האם דף זה ישמש למכירה של מוצר או אולי שירות
· מה הם תנאי ההמרה, האם זה טופס צור קשר, מס' טלפון, או אולי הצטרפות לרשימת תפוצה.
· מהם האלמנטים הדרושים לי בדף הנחיתה
· מי קהל היעד
למד את הקהל שלך
ניתן להגדיל את הרלוונטיות של דפי הנחיתה שלך ולקבל המרות רבות יותר – על ידי הקפדה על קהל היעד שלך ועל המסר שאתה מנסה להעביר. אין שני לקוחות זהים, לכן במקום להשתמש בתוכן גנרי לדף הנחיתה ולתת לכולם את אותה חוויה בדיוק, נסה ליצור מספר דפי נחיתה שונים, שכל אחד מהם ממקד לחלק מסוים מהקהל שלך.
אם אתה מפעיל עסק בתחום הלבוש, לדוגמה, תוכל לבנות מספר דפי נחיתה שונים עם תוכן אשר מותאם אישית ללקוחות החיים בחלקים שונים של הארץ. דף אחד עשוי לקדם בגדי ים לאנשים שגרים באזורים הקרובים לים, בעוד דף אחר עשוי לשמש כדי להציג את השמלות הצנועות שלך לאנשים שחיים באזורים דתיים.
השתמש בתמונות באיכות גבוהה
תפקידו של דף נחיתה הוא לגרום למבקר בו לבצע את הפעולה שאתה רוצה שהוא יבצע, לתמונות בדף הנחיתה שלך יש תפקיד מכריע במשימה זו והיא לתפוס את העין של המבקר ולהעביר לו את החוויה הרצויה כדי שיעשה את הפעולה הנדרשת ממנו. מומלץ להשתמש בתמונות באיכות גבוהה.
כלול מידע מפורט על המוצר או השירות שלך
דפי נחיתה, במיוחד אלה אשר נועדו לעזור לך למכור, נותנים לך הזדמנות מצוינת להדגיש פריט מסוים ולספר ללקוחות שלך למה הם חייבים את המוצר הזה. כלול מידע המתאר את המוצר ואל תשכח להרחיב על מפרט המוצר, כגון גודל או אורך. ספר ללקוחות שלך מה הופך את המוצרים שלך – ואת העסק שלך – לייחודיים.
בניית אמון על ידי שימוש בביקורות
האם אי פעם יצא לך לקרוא ביקורות על עסק או מוצר לפני קבלת ההחלטה הסופית שלך? אם כן, אתה כבר מבין ויודע כי ביקורות באינטרנט יכול להשפיע ישירות על החלטת קניה של לקוחות. ללקוחות העסק אכפת מה הלקוחות האחרים חושבים על בית העסק ומוצריו.
מומלץ להשתמש במשוב החיובי שקיבלת מהלקוחות שלך על ידי הוספת ההמלצות שלהם ישירות בדף הנחיתה שלך. לא רק הערות שלהם יכול לעזור לך לפרסם את העסק שלך או מוצרים, הם עשויים גם להיות השלב האחרון של הלקוח הפוטנציאלי לפני קבלת ההחלטה הסופית שלהם לרכוש אצלך.
שילוב מבצעים וקופונים בדף הנחיתה
קופונים ומבצעים הם חלק מהכלים היעילים ביותר לייצר מכירות. למעשה, על פי סקר שנערך לאחרונה, 57% מהצרכנים טוענים כי עסקים המציעים מבצעים מיוחדים ללקוחות חוזרים בולטים מן התחרות. לכן, כאשר אתה בונה דפי נחיתה עבור העסק שלך, שקול לכלול קודי קופון ייחודיים או מבצעים אחרים כתמריץ נוסף עבור הלקוחות שלך.
כל דף נחיתה יכול להיות ממוקד לקהל מסוים – ולהיות בלתי תלוי באתר שלך, בחנות שלך או בכל שיווק אחר – כך שקל לפרסם תמריץ לחלק קטן מהקהל שלך, מבלי להשפיע על קידום מכירות או אסטרטגיות שיווק אחרות.
עיצוב דף נחיתה אמור לתפוס את הגולש בזמן קצר מאוד ולגרום לו לפעול, ולכן לעיצוב חד ואפקטיבי יש משמעות גדולה. אם הצלחתם להביא את הגולש עד הלום אתם ממש לא מעוניינים לפספס אותו רק בגלל עיצוב שגוי.
איך יוצרים עיצוב דף נחיתה אפקטיבי ונכון?
רובנו הגדול לא עבר קורס עיצוב גרפי ולכן בדרך כלל נפנה למעצב ו/או איש שיווק באינטרנט. עם זאת, חשוב להבין שעיצוב דף נחיתה דורש קצת יותר מיכולת התאמת צבעים, למעשה העיצוב יכול להיות פשוט למדי אבל חייב לקלוע למטרה. מסיבה זאת יש טעויות שאפילו אנשים שמבינים בתחום עלולים לבצע (שלא במודע, כמובן). הנה כמה נקודות שמחייבות התייחסות:
למי פונה דף הנחיתה
בהחלט ייתכן שדף הנחיתה שלכם פונה למגוון גדול של אנשים, אך במקרים רבים תבקשו לפנות דווקא לקבוצת אנשים מסויימת וחשוב מאוד להתאים את עיצוב דף נחיתה ספציפית אליהם. במקרים כאלה בהחלט ניתן להציג את עיצוב דף הנחיתה למספר אנשים שמשתייכים לקבוצת היעד ולשאול אותם לדעתם – אם הם יסתייגו מהעיצוב כנראה שיש כאן בעיה ושווה לתקן אותה כבר בשלב זה.
בנוסף, ייתכן שיש לכם מוצר שאתם מעוניינים לשווק למספר קבוצות שונות – למשל גם לצעירים בני 20 וגם לאנשים מבוגרים. במקרה כזה בהחלט ייתכן שתצטרכו לבנות שני עיצובי דפי נחיתה שונים – שמותאמים לכל אחת מקבוצות האוכלוסייה הנ"ל.
אווירה
קרה לכם שנכנסתם לאתר וברחתם בבהלה בגלל תמונה מזעזעת שהאקר זדוני שתל? יש בעלי אתרים ששותלים תמונות מפחידות לא פחות ופשוט לא מבינים לאן כל הלקוחות נעלמים. אז אם אתם מנתחים פלסטיים מוכשרים במיוחד שימו לב – סביר להניח שהלקוחות העתידיים יעדיפו לראות תמונות של "אחרי" עם מטופלים מחייכים מאשר תמונות קשות של מטופלים סובלים, במיוחד (אך לא רק) כשמדובר על עיצוב דף נחיתה.
מיקום האלמנטים בדף
למיקום האלמנטים השונים יש חשיבות לא קטנה בכל הקשור לעיצוב דפי נחיתה והיא יכולה לשנות את התוצאות שתשיגו באופן ניכר. לדוגמא, אם תיכנסו לדפי נחיתה שונים תגלו שטופס יצירת הקשר נמצא בדרך כלל מצד שמאל – מיקום שנחשב טוב יותר כאשר הדף מיועד לגולשים ישראליים.
בשורה התחתונה מי שממקם את הטופס, הכפתורים או כל אלמנט אחר באזור הלא נכון בדף עלול לסבול ממיעוט פניות שכן עיצוב דף נחיתה שלו יהיה מבלבל יותר וידרוש מהגולשים להשקיע יותר אנרגיה (שלא תמיד מצוייה אצלם בשפע). לכפתור הפעולה (למשל "קנה", "שלח" "הירשם") יש משמעות גדולה מאוד וחובה לשים אותו במקום ברור כך שהגולשים לא יצטרכו לבזבז זמן בחיפושים.
לא לשכוח לוגו
כדי שהדף יתקשר אוטומאטית לחברה שלכם כדאי מאוד שהוא יכלול את לוגו ושם החברה.
וטיפ לסיכום – שדרו מקצועיות
אם עיצוב דפי נחיתה שלכם ייראה לא מקצועי אתם עלולים להיתפס כלא מקצועיים. כמובן שזה לא מחייב יצירת עיצוב מסובך או מתוחכם מאוד. זה כן אומר עיצוב נכון, בהתאם לקהל היעד ובלי בלאגן או בלבול. אם הטקסטים המלווים יהיו טובים אתם בהחלט בדרך הנכונה!