עיצוב דף נחיתה

עיצוב דף נחיתה אמור לתפוס את הגולש בזמן קצר מאוד ולגרום לו לפעול, ולכן לעיצוב חד ואפקטיבי יש משמעות גדולה. אם הצלחתם להביא את הגולש עד הלום אתם ממש לא מעוניינים לפספס אותו רק בגלל עיצוב שגוי.

איך יוצרים עיצוב דף נחיתה אפקטיבי ונכון?

רובנו הגדול לא עבר קורס עיצוב גרפי ולכן בדרך כלל  נפנה למעצב ו/או איש שיווק באינטרנט. עם זאת, חשוב להבין שעיצוב דף נחיתה דורש קצת יותר מיכולת התאמת צבעים, למעשה העיצוב יכול להיות פשוט למדי אבל חייב לקלוע למטרה. מסיבה זאת יש טעויות שאפילו אנשים שמבינים בתחום עלולים לבצע (שלא במודע, כמובן). הנה כמה נקודות שמחייבות התייחסות:

למי פונה דף הנחיתה

בהחלט ייתכן שדף הנחיתה שלכם פונה למגוון גדול של אנשים, אך במקרים רבים תבקשו לפנות דווקא לקבוצת אנשים מסויימת וחשוב מאוד להתאים את עיצוב דף נחיתה ספציפית אליהם. במקרים כאלה בהחלט ניתן להציג את עיצוב דף הנחיתה למספר אנשים שמשתייכים לקבוצת היעד ולשאול אותם לדעתם – אם הם יסתייגו מהעיצוב כנראה שיש כאן בעיה ושווה לתקן אותה כבר בשלב זה.

בנוסף, ייתכן שיש לכם מוצר שאתם מעוניינים לשווק למספר קבוצות שונות – למשל גם לצעירים בני 20 וגם לאנשים מבוגרים. במקרה כזה בהחלט ייתכן שתצטרכו לבנות שני עיצובי דפי נחיתה שונים – שמותאמים לכל אחת מקבוצות האוכלוסייה הנ"ל.

אווירה

קרה לכם שנכנסתם לאתר וברחתם בבהלה בגלל תמונה מזעזעת שהאקר זדוני שתל? יש בעלי אתרים ששותלים תמונות מפחידות לא פחות ופשוט לא מבינים לאן כל הלקוחות נעלמים. אז אם אתם מנתחים פלסטיים מוכשרים במיוחד שימו לב – סביר להניח שהלקוחות העתידיים יעדיפו לראות תמונות של "אחרי" עם מטופלים מחייכים מאשר תמונות קשות של מטופלים סובלים, במיוחד (אך לא רק) כשמדובר על עיצוב דף נחיתה.

מיקום האלמנטים בדף

למיקום האלמנטים השונים יש חשיבות לא קטנה בכל הקשור לעיצוב דפי נחיתה והיא יכולה לשנות את התוצאות שתשיגו באופן ניכר. לדוגמא, אם תיכנסו לדפי נחיתה שונים תגלו שטופס יצירת הקשר נמצא בדרך כלל מצד שמאל – מיקום שנחשב טוב יותר כאשר הדף מיועד לגולשים ישראליים.

בשורה התחתונה מי שממקם את הטופס, הכפתורים או כל אלמנט אחר באזור הלא נכון בדף עלול לסבול ממיעוט פניות שכן עיצוב דף נחיתה שלו יהיה מבלבל יותר וידרוש מהגולשים להשקיע יותר אנרגיה (שלא תמיד מצוייה אצלם בשפע). לכפתור הפעולה (למשל "קנה", "שלח" "הירשם") יש משמעות גדולה מאוד וחובה לשים אותו במקום ברור כך שהגולשים לא יצטרכו לבזבז זמן בחיפושים.

לא לשכוח לוגו

כדי שהדף יתקשר אוטומאטית לחברה שלכם כדאי מאוד שהוא יכלול את לוגו ושם החברה.

וטיפ לסיכום – שדרו מקצועיות

אם עיצוב דפי נחיתה שלכם ייראה לא מקצועי אתם עלולים להיתפס כלא מקצועיים. כמובן שזה לא מחייב יצירת עיצוב מסובך או מתוחכם מאוד. זה כן אומר עיצוב נכון, בהתאם לקהל היעד ובלי בלאגן או בלבול. אם הטקסטים המלווים יהיו טובים אתם בהחלט בדרך הנכונה!

סגירת תפריט